WANDELING

---------------------------------------------------------

Noteer deze activiteit alvast in uw agenda: zaterdag 30/11/2019, georganiseerd door de Belgische rasclub voor de Lang en Korthaar Collie “The Collie Association” afgekort TCA.

Een sprookjesachtige wandeling in het Bois Brulé nabij de stad Namen, het schijnt dat men er nog steeds kabouters kan zien. Onderweg komen wij ook door de dorpjes Dave en Naninne.

Daarna gaan we lunchen en ons voorbereiden om ofwel de prachtige Maasvallei te ontdekken ofwel de Citadel van Namen, die de prachtige stad beschermd en gebouwd werd door Vauban. We kunnen daarna genieten van een heerlijk ambachtelijk ijsje.

De provincie Namen maakt deel uit van de landstreek Condroz en biedt gevarieerde landschappen. Historisch gezien behoorde de stad Jambes, waar Bois Brûlé is gelegen, tot de provincie Luik.

De afgelopen 25 jaar is de stad Namen, de hoofdstad van Wallonië, omgetoverd tot een aangename voetgangersstad met een historisch centrum dat veel winkels heeft aangetrokken. Het misdaadcijfer is er laag.

Namen is weliswaar een stad maar met een burgerlijke ziel waar er de tijd genomen wordt om te leven.

Vertrek: 10.30 uur, Place du Collège, 5101 Erpent (N4, bij de stoplichten richting Luxemburg).

Afstanden:
- Bois Brulé: ongeveer 12 km
- Vallei van de Maas of de Citadel van Namen: 5 km.

Voor alle verdere inlichtingen kunt u terecht bij Aline Thibaut (thibaut_aline@yahoo.com).
Mensen die willen deelnemen aan deze dag of een deel ervan worden gevraagd contact op te nemen met Aline Thibaut op het hierboven vermelde e-mailadres en te specificeren of zij van plan zijn deel te nemen aan de maaltijd.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A vos agendas: samedi 30/11/2019, promenade organisée par le TCA.

Promenade féerique dans le Bois brûlé de Namur en passant par Dave et Naninne. Il paraît que l’on peut encore y voir des lutins...

Nous irons ensuite nous nous restaurer, pour nous préparer à aller découvrir la magnifique Vallée de la Meuse ou la Citadelle, construite par Vauban, et la magnifique ville qu’elle protège. Nous pourrons ensuite déguster une excellente glace artisanale.

La province de Namur est aux portes du Condroz et offre des paysages variés. Historiquement, la ville de Jambes, dans laquelle le Bois Brûlé se trouve, appartenait à la province de Liège.

Au cours des 25 dernières années, la ville de Namur, capitale de la Wallonie, a été transformée en une agréable ville piétonnière avec un centre historique qui a attiré des magasins particuliers. Le taux de criminalité y est bas.

Namur reste la ville bourgeoise de Wallonie, une ville dans laquelle nous prenons le temps de vivre.

Départ: 10h30, place du collège, Erpent (N4, à droite aux feux en allant vers Luxembourg).

Distance:
- Bois Brûlé: environ 12 km
- Vallée de la Meuse ou Citadelle/Namur: 5 km.

Pour toute demande d’information et pour participer à cette journée ou une partie de celle-ci ou au repas, contactez Aline Thibaut (thibaut_aline@yahoo.com).